Rabu, 15 Disember 2010

MANIK-MANIK




Seronok bila bermain dengan minda..mencabar minda menghasilkan sesuatu yang berlainan dari bidang tugas sebenar, baru kita tahu dimana kita sebenarnya...jika memang kita seorang yang kreatif dan inovatif maka terhasil sesuatu yang menarik dan cantik untuk dipandang oleh kita dan orang lain...kalau orang kata tak cantik ..biar la kan.....

Aku punya hobi ..ikut rasa..kalau rasa seronok nak membaca maka aku berulit la dengan buku..kalau rasa aku nak menjahit maka aku berulit ler dengan benang, jarum dan kain.. kalau rasa nak memasak maka keje makan jer la orang2 yang ada dalam rumah...

Gambar kat atas tu salah 2 hasil jahitanku. Menjahit manik ni hobi baru, habis semua tudung2 aku ku jahit...menyeronokan dapat menghasilkan sesuat yang tampak menarik dan cantik dipandang...tambahan pula hasil kreativiti sendiri..tapi pun begitu ...selepas tercebur dalam aktiviti ini baru aku tahu manik ini agak mahal harganya terutama manik yang berkilat dari Jepun dan yang besar...kalau nak dapatkan yang lebih cantik dan murah kena la pergi cari kat KL..klu takat kat cni ada yang menarik tapi harga lebih sedikit berbanding di KL..pun begitu dek minat poketku turutkan jua kehendak hatiku...

Terasa teruja bila ada yang memuji hasil kerja tangan ku ...emm..memang orang perempuan memang suka dipuji kan..tak kisah la ...bukan nak besar diri tetapi seronok di hati jer.. kalau orang tak puji pon puji diri sendiri jer la kan...

Bila da habis semua tudung aku jahit..aku jangkitkan pulak kat tudung mak...lip lap lip lap ler tudung mak nanti...yang ini hasil untuk tudung mak...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan