Ahad, 12 Disember 2010

KEK PULUT



Bila tang datang rajinnya aku nie..mula la satu hari post sampai 2 ke 3 entri..bila tang datang malas..hambik..terbior je blog aku nie..

yang ni saja nak bagi tunjuk kat kengkawan..aritu aku teringin nak makan pulut..bukan ngidam eaa.. teringin jer..jadi aku kirim kat kawan...sebab dia balik utara maka aku kirim le..sebab pulut ni dari belah2 utara Malaysia nie lebih enak dan gebu..kalau beli pulut kat kedai biasa kat sini..emmm.... tak sun....bila nak makan..keras bila da sejuk...

kat umah plak ada beli serunding daging dari sorang kawan gak nie..tapi agak kasar..bila nak dikawinkan ngan pulut tu cam tak best jerk..jadi malam tu aku pun projek blend balik serunding tu ngan blender kering..maka halus la serunding ku itu...

disebabkan nak makan pulut tu pagi utk sarapan maka malam tu gak aku masak pulut tu dengan periuk tanah..untuk memudahkan proses mencetak pulut tu sok pagi2...kalau panas2 kang tangan aku gak yang melecur...


maka terhasil la pulut bertingkat pagi2 kat umah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan