Rabu, 20 April 2011

DUKA LARA

gambar ihsan dari https://nubogalalakon.wordpress

Perjalanan meniti suratan kehidupan melalui suka duka dan duka lara sesekali.... kehidupan tak sentiasa riang dan gembira kalanya kita akan berada dalam keadaan gundah gulana dan menjadi satu prinsip bagi diriku apabila berada dalam keadaan duka lara di dalam aku akan mengimplement sebaliknya di luaran.... jika hatiku berada dalam keadaan gundah gulana dalam masa yang sama di hadapan manusia lain aku akan menjadi orang yang terlalu gembira seolah aku memperoleh durian runtuh....hanya yang mengenali diriku tahu bahawa aku berada dalam keadaan gerhana waktu itu.....

Dalam masa yang sama telinga ku ini akan ku pasakkan dengan lagu2 yang gembira dan rock...untuk mewujudkan situasi yang berlainan di dalam hatiku ini... di kala aku menulis ini aku dalam keadaan gerhana yang amat2 aku rasakan ..semangat aku luluh ...runtuh dan hilang sesekali aku berada di dalam keadaan awangan....

Apa yang terjadi membuatkan aku menjadi marah ....geram...tertekan tetapi pada siapa harus kulontarkan suara hatiku ini...teman2 pendengar, penasihat telah lama bersara...mereka adalah kakak yang sentiasa menjadi penasihat dan pendengar setiaku....sedihnya....aku keseorangan walau dikelilingi rakan yang ramai di kala ini...

Aku memang bersalah tetapi adakah aku harus dihukum sebelum satu keadilan ditegakkan... yang bersalah tidak memohon maaf pun kepada diriku tetapi terus menyepi seolah tidak bersalah benccccccccccccciiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
dan aku terus dihukum......

Ya ALLAH aku memohon keampunan kepadaMU atas semua kesalahanku...ampunkan daku ya ALLAH.....aku hambaMu yang hina dan sentiasa berada dalam keadaan berdosa... berikan aku ruang ya ALLAH.....berikan aku kekuatan ya ALLAH.... seandainya perjalan ini nanti akan berakhir begini........... aku pasrah dan REDA dengan ketentuan ALLAH....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan