Rabu, 20 April 2011

AWAN DAN KEHIDUPAN


Ini adalah kelas2 awan yang kuambil dari blog dari negara seberang...pengetahuan am untuk semua pengunjung yang sudi singgah di blog yang tidak sepertinya ini yer...

Awan dan kehidupan mempunyai kaitan yang amat rapat.... setiap hari pasti kita mendongak ke langit memerhati keadaan awan...jika cerah hari ini tiada kelihatan awan stratocmulus maka boleh la menjemur jemuran di luar rumah jika kelihatan awan altocumulus maka perlu la berjaga2 dan ditambah jika tiada angin bertiupan maka pasti akan turun hujan tak lama lepas itu.

Andai aku dapat terbang ke awan pasti aku akan turun setelah puan bermain dan melepaskan lelah selepas2nya, bumi telah terlalu panas dek kerakusan manusia yang melampau-lampau, kemaksiatan dan telah rosak di obrak abrik dengan tangan2 manusia yang mengaku tuan di bumi Allah ini...

Aku akan merantau dari satu awan ke satu awan...dan pasti awan kumulus yang akan ku pilih kerana fizikalnya yang putih mulus dan sungguh mempersona.... indah dan terasa diri amat selesa dengannya...aaaaahhhhhh alangkah nyaman... akan ku pintal2 awan menjadi bentuk2 yang meriangkan hati dan mempersona minda.... aaaaaahhhh indahnya.... aku akan bermain dengan buaian awan....... meneroka dengan luncuran awan...... aku akan bergoleng2 bermain dengan sungguhan dan keriangan... pasti aaaaahhhh menyeronokkan.

ku bayangkan tiada siapa yang akan menganggu diriku...selepas seronok bermain aku akan kembali ke bumi untuk meneruskan kehidupan dan tanggungjawab seperti sediakala.... dan jika dalam keadaan tertekan atau tension aku akan kembali ke awan untuk melepaskan perasaan dan pasti tiada siapa dapat menganggu atau mencari....indahnya hidup tanpa gangguan.... hanya diriku ....

Awan

Kehidupan
putih

hitam

kelabu

warna-warna

asas

seiring

dengan

proses

hidup

dan

kematian




Tiada ulasan:

Catat Ulasan