Rabu, 18 Mei 2011

KEK BALDU MERAH




Kata namanya adalah baldu merah, tapi setelah dicampur koko..hilang kemerahannya yang tinggal ala2 merah coklat gitu... ingin ku letak warna merah lebih takut nanti usus2ku dilekati warna itu..tidak baik untuk kesihatan kan...

Kek ini ku hasilkan untuk hari lahir anakanda Nabila Rauqah tercinta sempena hari lahir yang ke 7 tahun pada 13 Mei 2011... sama tarikh dengan hari rusuhan kaum pada 1969...waktu itu mama pun belum lahir anakku...

Pertama kali buat kek nie dah macam tak berapa menjadi sebab cuma mengikut resepi menerusi internet kan tak penah buat so ..belum tau apa kesilapannya...agak kurang naik mungkin kerana kesilapan teknik semasa memasukkan tepung dan buttermilk rasanya...sebab selepas buat aku jalan2 lagi di mana2 blog...so mungkin ada kesilapan disitu...tapi apa2 pun rasa kek tersebut ok jugak...ada lembab2 sikit dan frosting cream cheess tu emmm....enak... buat sendiri kan jadi aku kurangi rasa manisnya jadi ia tidak rasa muak dek kemanisan melampau...

Sejak pandai menghasilkan kek sendiri ni..aku dah jarang membeli...kalau terasa nak makan aku akan buat sendiri...lebih puashati gitew.... Buat masa ini aku tak berhajat untuk meletakan resepi kerana kek tak berapa menjadi..malu ahhhh..nanti kalau ada masa terluang aku akan buat semula..dan kalau menjadi nanti baru letak resepi eaaa....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan