Khamis, 24 Februari 2011

MALASSSSSSSSSSSSSSSS


ntah kenapa agaknya malas sungguh nak update blog sendiri...bila penyakit malas ini suda datang memang rosak la diri..aduhhhhhh......

sebenarnya ada beberapa cerita menyebabkan aku malas nak update blog nie...nanti cerita satu persatukan...
aku dilahirkan dalam bulan disember dan kebetulan pula anak sulung dalam keluarga jadi ianya menjadikan jiwa aku adalah keras dan kematu, pada asalnya perangai ikut suka diri sendiri tapi pengalaman mengajar aku untuk menjadi manusia yang bertimbangrasa dan boleh menerima orang seadanya...pengalaman adalah guru yang paling bagus tetapi perlu melalu kelas yang cukup memeritkan yang penuh ranjau dan melalui latihan yang panjang dan kadangkala membosankan...

aku adalah seorang yang agak panas baran tetapi ditakdirkan Allah aku dipertemukan jodoh dengan seorang yang pendiam tetapi panas dan memendam...peh rasa dunia macam nak terbalik jer bila kami lalui saat rumahtangga bergolak sekali sekali.. tetapi masa awal perkhawinan pergolakan tu bukan sekali sekala tetapi selalu..pedihnya saat2 tu.. tetapi itu la guru yang paling mantap mengajar aku
erti sebuah kesabaran...
erti bahawa mengalah bukan beerti kalah
ego seorang lelaki adalah setinggi langit ketujuh mau cecah 10 kalau ada...
pergolakan itu juga mengajar aku hidup bersyukur dengan apa yg diperolehi...mujur cuma ego tapi syukur tak pernah sekali kulit badanku menerima apa tamparan dari suami..syukur sangat2 walau selalu juga bukan kadang2 mulut ini laser gila melawan perangainya..

tapi setelah lama melayari bahtera rumahtangga dan bila umur semakin meningkat maka sikap juga berubah walau tak berubah 100% tapi banyak perubahan ke arah positif...syukur Alhamdulillah ...syukur sesangat ke hadrat Ilahi yang tak pernah lupa memberi rahmat kepada hambaNYA cuma hambaNya saja yang selalu lalai atas perintahNya...

Nih sambung citer napa la aku malas banget nak update blog....
Nak dijadikan cerita pada minggu lepas aku telah di terjah oleh seorang isteri dari guru yang kujemput masa reunion tempohari , katanya aku ada affair dengan suaminya.. aduh waktu dia telefon pulak tu waktu malam dah jam 11 malam...tak mau berbicara dengan aku tetapi mau berbicara dengan suami... abis dicerita semua pada suami..dan suamiku pulak dengan tak usul periksa terus marah2... mau tk marah!!!!!!!!!!!!!!! bini orang telefon bagitau aku ada affair dengan suami dia...emmm,,,,,apalagi perang meletus...tapi perang bukan berdentum2 tapi perang dingin...

tapi yang sedihnya tak lama selepas menyerang dia telefon lagi mengatakan salah orang...alamak kak oooiiiiiii.... patutnya sebelum serang semak betul2, ini ikut emosi sangat2 dah tu telefon orang malam2 tak pasal2 kami suami isteri bergaduh... Sepatutnya kita sebagai isteri jangan marah orang lain dulu jika suami buat perangai...marahkan suami awak yang gatal tu kan... dah tu telefon malam dan hampir tengah malam pulak tu...tak boleh tunggu siang ker... redakan marah dulu...istigfar banyak2 dulu berbahasa dengan tenang buang emosi..ini tidak berbicara dengan emosi tapi tup..tup.. salah orang.... kata dia jadi mangsa..tapi aku yang jadi mangsa tak pasal2 nie apa cerrrrrr......................

sedey beb..free2 je aku bergaduh dengan suami... bengang punya pasal aku cal balik akak tu esoknya tanya baik2 sape sebenarnya perempuan yang dituduh main kayu 3 dengan suami dia tu..tapi dia tak nak bagitau.. tak per la tk nak bagitau sudah tapi klu nak marah2 lain kali tengok2 yer kak..jangan main belasah jer...seksa adikkkk adehhhhh.....

lusanya pulak aku telefon cikgu tu dan marah dia ....cikgu punya pasal tak pasal2 aku terlibat... sama..cissssssss tapi cikgu kan tk kan nak marah tengking2 kan marah2 gitu jer la... tapi kata cikgu tu dia tak ada apa2 sebenarnya cuma budak pompuan yg cal tu jer yang nak kat dia..ntah le btul ke idak tak kuasa akak nak fikir ..lantak ler...bnyk lagi benda yang perlu aku fikir ...

apa2 pun pengalaman ini memberi aku pengajaran kalau ler ada pompuan tipon malam2 tiba2 nk cakap dengan suami jangan le beri..huhuhu..ada la yang tak kena tu...wakakakaka....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan